Yeni başlayanlar hangi Fotoğraf Makinesini almalı

                                      





                                          ,



                                                  İlk Fotoğraf makinemizi almak.

   Aslında fotoğraf makinesi almadan önce mutlaka ama mutlaka kendimize sormamız gereken bir soru var. Nedir peki bu soru nedir? Sorudan sonra yazıyı okumaya devam etmeyi unutmayın çünkü sorunun yardımcı kılavuzu içeride  :).Sorumuz şu : Ben bu makineyle ne çekmek istiyorum?
Evet arkadaşlar bu soruyu kendinize sorun bu soru makine almanızda size yardımcı olacaktır. Şimdi siz soruyu bir kenara yazı ben yazıma devam edeyim. 
    Ben sadece ailemi, eş dostu fotoğraflayacağım, bebeğimin ve evdeki kedi-köpeğimizin fotoğraflarını çekmek, gideceğim tatillerde anı fotoğrafı çekeceğim diyorsanız büyük bir külfet altına girmenize gerek yoktur. Sizin işinizi bir telefon kamerası bile yerine getirir illa makinem olsun diyorsanız da gidip kompak 10mp -12-14mp küçük el kameraları işinizi görecektir bundan emin olabilirsiniz.
Yok ben bunların yanında da profesyonel çalışacağım diyorsanız o zaman iş değişir kompak bir makine işinizi görmeyeceğini söyleyebilirim. Ne yapacağız o zaman gidip 3-4 binlik makineme mi kullanacağız kesinlikle bana güvenini hayır. O zaman ne yapacaz diyorsunuz duyuyorum. Arkadaşlar piyasada bir sürü giriş seviyesi makine var onlarda hem işinizi görür kendinizi geliştirirsiniz hemde yine büyük bir külfete girmezsiniz. Şimdi ben makine adı (markası) olarak sizinde duyduğunuz canon ve nikon markalarına bakmanızı tavsiye ederim peki ama hangi modellerine yukarıda da bahsettim giriş seviyesi çok pahalı olmayan 14 ila 20 mp arasında değişen yeterince hatta aldığınız zaman kendinizi ihna olmuş göreceğiniz bir makine olacağını rahatlıkla söyleyebilirim. Bu arada mp çok takılmayın eğer çok büyük baskılar kullanmayacaksanız mp pek bir önemi yoktur. MP sadece baskılarda ve zoomlarda (yakınlaştırmada) önemli olmaktadır. Daha önceki yazımız biraz daha ileri oldu ouda mutlaka okumanızı tafsiye ediyorum "Temel Fotoğrafçılık Terimleri " :
http://seyriweb.blogspot.com.tr/2015/01/foto-terimler.htmlhttp://seyriweb.blogspot.com.tr/2015/01/foto-terimler.html

Yorum Gönder